
(--------)


ICOKA

(2008-04-29)
080429ICOKA

I'm collecting 'platypus goods'.
A platypus is not popular, so it's hard to find platypus goods.
The mascot character of JR WEST is a platypus.
He is really cute and I like him.

JR WEST is going to sell his goods.
I must buy them.

Luckily, their products are less than ten.
I can buy all of them if I want.
I will show you if I buy them.
By the way, do you know why JR WEST chose a platypus?
I don't know.
Please let me know if you knew the reason.


コメントの投稿

非公開コメント

お勉強になります。
オーストラリアへ行ったとき、かものはしの本を2冊買って、簡単な方は読んだのですが、もう一冊はまだです。
あの頃よりは英語も少しはマシになったと思うので又トライしてみようかな。

ウィキペディアによれば、

「先進性」 - 哺乳類なのに卵から産まれたり、鳥類を連想されるくちばしを持っていたりする。
「機能性」 - 泳ぎに活用される尾や特大の水掻き、エサを漁るくちばしなどを持っている。
「IC」 - 微弱な電波をくちばしで感じ取ることができる。

 以上です。あんまり先進性って感じないんですが。反対に進化し切れていないようなイメージを持っていたんですが。
プロフィール

てつパパ

Author:てつパパ
回来了

最近の記事
最近のコメント
お気に入りのページ
月別アーカイブ
カテゴリー
ブログ内検索
